Suksess i den tyske karanteneligaen

Undertegnede spiller to ganger i uka i den tyske Quarantäne-Ligaen.
I flere uker har laget mitt spilt i 3.divisjon. Nivået er høyt, så det
har vært endel motgang.Søndag løsnet det endelig for mitt lag,
Nickelhütte Aue. Vi gikk helt til topps. På veien til opprykk ble det
seire mot blant annet GM Sebastian Bogner fra Zürich og hans
lagkamerater. Jeg skal vise fragmenter fra et par av mine partier.
I 5.runde hadde jeg hvit mot Gefüehlter-FM (2644). Jeg fikk
sjansen til å ofre offiser for to bønder og angrep i dette partiet
med betenkningstid 5 0.
Stillingen i partiet munster 1-Gefüehlter-FM etter 23:-Tf8:

I diagramstillingen har jeg fått bundet opp svarts
hest. Men svarts tårn truer min dame. Det må
handles raskt og godt. Hvordan fortsetter hvit?
24.Dxb7! En fiks kombinasjon. Dxb7 25.Lxd5+
og tårnsluttspillet etter 25.-Dxd5 26.Txd5 vant
jeg selv om jeg rotet litt underveis.1-0.

I 22.runde møtte jeg den sveitsiske GM Sebastian
Bogner. Jeg satset friskt med 4.-Lc5-siciliansk,
den såkalte Basman-Sale. Dette er en variant med
sine plusser og minuser. Hvis man ikke får utviklet
seg skikkelig som svart, kan det fort bli krise med
pusteproblemer. Men dersom brikkene kommer seg
ut på aktive felter, kan det bli moro for den svarte
spiller. Mot Bogner fikk jeg sjansen til å briljere, med
litt hjelp fra GMen. Vi kikker inn i partiet GM Dyna-
mikus-Munster 1 etter hvits 14.Sd2:

Jeg vant tidlig en bonde i dette partiet der vi
begge berserket, noe som betydde at vi lot
tiden gå fra 5 minutter på hele partiet til 2,5
minutter.Med seier får man dobbelt så mye poeng.
14.-Sb4! Det blir nå helkrise i den hvite leiren.
15.Dg3 Sxc2+ 16.Kd1 Sxa1 og med et helt tårn
over gikk det greit.0-1 etter 22 trekk. Da ville
en gaffel på g2 sørget for damevinst.
Sluttstillingen i partiet GM Dynamikus-Munster 1:

Torsdag kl.20.01-22.01 er det duket for debuten
i 2.Bundesliga.Følg med live her.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg