Magnus vant Titled Arena

Verdensmester Magnus Carlsen begynner
å finne tilbake til storformen. I gårsdagens
Lichess Titled Arena (1 0) viste Magnus
superform i bullet. Han gikk til topps med
152 poeng, 10 foran GM Andrew Tang.
Den finske IM Toivo Keinänen imponerte
med 3.plass med 138 poeng.
Vi kikker på det avgjørende oppgjøret mellom
Magnus og Tang i nest siste runde. Et parti
som bølget frem og tilbake.
Stillingen i partiet Carlsen-Tang etter 36.-Sd8:

Magnus har en offiser under i diagramstillingen,
men viktigere er at han har gode angrepssjanser
og et massivt forsprang på klokka.Det betyr
alt i bulllet. 37.Tf1! Legger en lumsk plan som
amerikaneren detter rett inn i.Dc3? 37.-Kg7 var
nødvendig, men hvit bør vinne greit etter 38.Sh7!
Ser du hvordan hvit vinner nå? 38.Sh7+! Txh7
39.Dh6+ Som i omspillet mot Karjakin i 2016
blir feltet h6 avgjørende for partiets utfall. Txh6
40.Lxh6 matt.En herlig avslutning av Magnus.1-0.
Sluttstillingen i partiet Carlsen-Tang:

Du kan spille gjennom DrGrekensteins partier
her (Magnus).

Undertegnede deltok også i gårsdagens turnering
og ble nummer 104 med 75 poeng. Jeg fikk
med meg noen gode skalper.Mot IM Helge
Nordahl utnyttet jeg åpningsfeil. 1.d4 d5 2.c4 e6
3.Sc3 Sf6 4.cxd5 Sxd5 5.e4 Sxc3 6.bxc3 c5
7.Le3? cxd4 8,cxd4 Lb4+! 9.Ld2 Dxd4 10.Lxb4
Dxe4+ 11.Le2 Dxb4+ 12.Dd2 Dxd2+ og med
to bønder over vant jeg greit.0-1.
Mot den litauiske GM Paulius Pultinevicous
fikk jeg til en fin avslutning med svart.
Stillingen i partiet P-J etter hvits 32.Th3:

Ser du hvordan jeg raskt drepte partiet?
32.-Dd2+! 33.Kh1 33.Kf1/f3 Df2 matt. Sf2+
34.Kg2 Sxg4 og svart vant etter noen trekk til.
0-1.Spill gjennom mine partier her.
Magnus strømmet i går.Sjekk hans video her.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg