Gode prestasjoner i tysk Quarantene-Liga

I dag var det ny runde i den tyske Quarantene-Ligaen.
Fra klokken 20.01-21.41 var det 3 0 og mitt nye
lag Team Sachsen hevdet seg godt med en 3.plass
blant 10 lag i 3.divisjon B. Jeg fikk til et par gode partier mot
tittelholdere. Mot FM Auggie Wren spilte jeg
avbyttevarianten mot fransk (3.exd5 exd5).
I midtspillet fikk jeg til en elegant tårnfangst.
Stillingen i partiet Munster 1 (Joachim S)-FM Auggie
Wren etter svarts 24.-Kxe8:

Svart har fått satt fast tårnet på d3.Hvordan
skal jeg fange det? 25.Tc1! Starten på en
snedig fangstplan.c5 26.Se1 c4 27.Sxd3 og
der var kvaliteten i boks.1-0 etter 44 trekk.

Mot den ungarske GM Gyula Pap fikk jeg
til en rask seier i min spesialvariant (Austrian
Attack mot pirc, 6.Ld3).
Stillingen Munster 1-GM G.Pap etter 12.0-0:

Svart bør spille for eksempel 12-Tad8 og
stillingen er omtrent i balanse. I stedet kom
12.-f6?? og etter 13.Lc4! gav GMen opp da
han må gi dame for løper.1-0.
Jeg fikk til en god turnering i kveld med 3.plass
av alle spillerne totalt sett.Eloprestasjonen var
på knallsterke 2585. Neste turnering er torsdag
kl.20.01. Da spilles det med betenkningstid 3 2.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg