Angrepssjakk i sør-amerikansk liga

Mens de vanlige sjakkturneringene har en pause
grunnet Corona-viruset ruller flere online-ligaer.
Jeg deltok i natt i den søramerikanske liga
for et lag fra Venezuela. Med sen spillestart (02.00)
merket jeg trøttheten. Likevel fikk jeg banket
inn endel stolper.Mot en kar som kalte seg
matheushenrique01 (1796) fikk jeg brikkene
til å samarbeide godt selv om jeg berserket
og hadde 1,5 minutter mot hans 3.Etter hans
tabbetrekk 17.-g6 fikk jeg sjansen til å briljere.
Stillingen i partiet Munster 1-Matheushenrique01
etter 17.-g6:

Svart har gitt meg en gullsjanse som jeg tar.
18.Sxf7! Kxf7 Merk deg at 18.-Lf5 19.Sxh6+
også vinner lett for hvit. 19.Dxg6+ Kf8 20.Dxh6+
21.Dg6+ Kf8 22.Lf4! Truer matt på h6. Sg8
Oppfinnsomt forsvarsspill 23.Lh6+ Sxh6 24.Dxh6+
Kf7 25.Dg6+ Kf8 26.Dh6+ Kf7 27.Lg6+ Endelig
lokkes svart konge ut på glattisen.Ke6 28.Lxe8
Kf5 29.Dg6+ Nå nærmer det seg slutten. Kf4
30.Se2 matt.En fin avslutning. 1-0.
Sluttstillingen i partiet Munster 1-Matheushenrique01:

Totalt sett ble det ni seire og tre tap og en elo-
prestasjon på 2255. Ikke så ille med tanke på
at jeg berserket endel, noe som medfører at
eloprestasjonen fort synker. Laget mitt som
besto mest av spillere fra Venezuela, ledet
av GM Chavez, vant lørdagens runde.
Fredag blir det ny sjakk for mitt nye lag Academia
De Ajedrez Tres Reyes Liga Brasil.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg