Blåbyen GP: Hard kjemping i toppen


Mads Vestby-Ellingsen spilte Rubinsstein-systemet (4.e3) mot min
nimzoinder, Han spilte litt planløst og deplasserte damen på a4.Da
fikk jeg satt i gang spill på kongefløyen og mattangrepet mitt avgjorde.
Dermed fikk jeg revansje for tapet for Mads i fjorårets turnering her
i Blåbyen. Nå leder jeg med 4 av 4.


GM Thomas Ernst (t.h.) fikk tidlig et komfortabelt press som svart
mot Håvard M.Skagseth og konverterte fordelen sikkert til vinst.
Nå har den svenske GMen 3,5 poeng og skal møte undertegnede
med svart til toppoppgjør.


IM Emil Hermansson (t.v.) vil også være med i kampen om pengene.
I denne runden vant han mot landsmannen Roland Eriksson. Et ekte
Boden-derby. Emil har nå 3 poeng og møter Endre Machlik med svart
i 4.runde. Følg denne runden på Turneringsservice fra kl.15.30.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg