Sarpsborg: Storseier mot Strømmen

Arne-Roger Jensen slo an tonen da Østlandsseriens 1.divisjon startet i dag.
Han vant temmelig raskt med hvit mot Aage Mella i en c3-sicilianer (Alapin).
Arne-Roger fikk inn en springer på e6 og da var det raskt game over.

Bernt Nordby utspilte Francisco Gonzales. Motstanderen kunne i grunn
gitt opp endel trekk før. Med dame under er videre spill selvfølgelig bortkastet
mot en spiller av Bernts kaliber.

Øyvind Bentsen valgte Berliner-forsvaret mot Eddy Nygaard og fikk det
han ønsket seg, et fordelaktig midtspill som etter hvert ble et vunnet sluttspill.
Sterkt spilt av Øyvind.

Sigmund Lunde jobbet noen timer før seieren mot Bjarne Engevik var i
boks. Bra jobbet av den godeste Sigmund som er inne i en fin periode nå.

Frode Lillevold trodde i likhet med undertegnede at han hadde tilnærmet
vinststilling i midtspillet mot meg. Sannheten viser at han har 0.3- 0.4 i
fordel ved beste spill. Altså ingen krise. En tabbe av Frode tillot meg å
cashe inn en bonde.I Frodes tidsnød lurte jeg til meg en offiser. Dermed
vant vi 5-0 og jeg plusset på min score mot Frode til 4-0 derav tre vinster i
Grünfeld.Deilig! Sjekk også Jensenfilene for tekst, info og bilder fra kampen.
http://www.jensenfilene.net/

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg