Paleohora: Remis mot indisk IM!

Det ble en bra dag for undertegnede i Paleohora Open. Med de hvite
brikkene spilte jeg en lang kampremis mot IM Jayaram Ashwin fra India.
Jeg spilte Alapin-varianten i siciliansk (2.c3) og etter bytter av damer la
jeg meg i forsvar. Motstanderen fant ingen vei gjennom, og etter cirka 60
trekk var remisen et faktum. Deilig! Med 4,5 poeng blir det svart mot topp-
ratede GM Surya Shekhar Ganguly. En toff oppgave.

Paal tapte mot IM Lucien Filip og ligger fortsatt paa 3,5 poeng. I dag moter
han Einar Lauritzen fra Kristiansand til et norsk derby. Ogsaa Alexander
R.Flaata ligger paa 3,5 poeng etter remis mot det greske stortalentet som
jeg slo her om dagen.7.runde starter i dag kl.17.30.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg