Äskulap-turneringen i gang


Pål Røyset (t.v.) vant overbevisende i 1.runde av Äskulap-turneringen
i Görlitz.Motstander Gerhard Nagel misset en stille trussel da Pål
spilte Lb5! som svar på c5. Pål ble etter hvert stående tre bønder
over. Da fant motstanderen tiden inne å gi opp. Pål har svart mot det
13-årige talentet Hugo Post i morgen. Det kan fort bli en siciliansk
batalje. Kanskje Najdorf?

Jeg vant etter over 100 trekk. Motstanderen forstyrret meg med
hele fire remistilbud. Selv om det objektivt ikke var noe for meg gav
jeg meg f.. på at jeg skulle ha helpoenget mot en motstander som slet
med lite tid på slutten. Jeg kjørte en gjennomgang med kongen til g8
og etter hvert kollapset motstanderen min. En deilig seier mot en
spiller som ikke gadd takke skikkelig for partiet. I morgen tidlig er det
svart mot Elisa Silz fra Berlin på litt over 2000 i elo. Det blir trolig en
1.d4-historie. Så får vi se om jeg tar frem Englund-gambiten eller
om det blir litt mer saklig damegambit eller flankeåpning (1.d4 g6).
Svaret kommer i morgen kl.8.30. Vi må tidlig opp her i Zgorzelec.
Frokost kl.7.30…Flere bilder i morgen. Pcen hang litt i kveld, så
det får bli med bildet av Pål for denne gang.
 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg