Sousa vant åpent ØM 2017 NGP


CM Ludy Helsio P.Sousa (t.v.) vant åpent Østfoldmesterskap 2017 NGP.
Sousa avsluttet med remis mot undertegnede. Vi diskuterte en variant
i sveshnikov-siciliansk. Ludy valgte å ta ut remissjakker på f6 og g5.
Det betydde at han gikk helt til topps i turneringen med 5 av 6 poeng
og best kvalitet. Stjernen-spilleren kunne ta med seg 3000 kroner hjem
Gratulerer, Ludy! Undertegnede ble Østfoldmester og nummer 3 totalt.
Med 1500 kroner i premie og en pokal,er jeg fornøyd. Dette var min
første ØM-tittel i langsjakk siden 2009 da jeg vant den store stikkampen
med tre andre spillere i Fredrikstad.


Stortalentet Isak Sjøberg (t.v.) fra Nordstrand tok 2.plassen med 5
poeng og litt bedre kvalitet enn undertegnede. Han kontret ned
Jonatan M.Andersen i siste runde. Jonatan imponerte ellers stort
med seier mot Paul Johansen, remis mot meg og Martin Valla. Han
fikk en ratingpremie som belønning.


Tobias Lang Nilsen ble juniormester med fire poeng.Gratulerer.
Tobias. Trond Støre leverte instruktivt spill mot kongeindisken til
Tobias i siste runde. Trond ledet før søndagens spill, men et tap
mot vinneren Ludy Helsio P.Sousa førte til at Trond stoppet på 5
poeng og tok den sure fjerdeplassen som betydde at han måtte reise
hjem uten penger.

Lars Onstad og Tor-Egil Solberg vant senior og nestor og sørget for
at arrangørklubben fikk tre titler. Det var et flott arrangement av Moss
SK i Vansjø Båtforenings lokaler. Arnstein Johansen og Thomas
Wasenius var gode turneringsleder. Oddvar Aasen styrte kjøkkenet
med trygg hånd. Lars Onstad gjorde en god jobb blant annet under
premieutdelingen. Ellers hyggelig å treffe igjen Jahn Spillum som var
bakspiller i helgen. Det ble litt mimring om artige lyndueller på Cafe
Nattugla i Moss på 90-tallet. Vi hadde mange gode dueller og
mandagskveldene gav oss begge et løft.Jahn fikk virkelig merke lynmusklene
mine disse årene da jeg etablerte meg som den nye lynkongen i
Moss SK og Østfold.

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg