Kristiansund vant NM for klubblag

Den russiske GM Evgeny Romanov fra St.Petersburg var ankermann
for  Kristiansund som gikk til topps i NM for klubblag på Fagernes.
På bildet ser vi Romanov spille remis mot IM Torbjørn R.Hansen i siste
runde. 1911 vant finalemøtet 2,5-1,5, men da de individuelle poengene
telte før lagpoeng måtte 1911 konstatere at det ble sølv denne gangen.
Bergens tok bronsemedaljene.

Svein Rishovd var den store spilleren på Mosselaget med 5 av 6.
Svein var ubeseiret på 4.bord og vant bordpremie som best på sitt bord.
Moss ble nummer syv totalt.

En fin helg med mye sjakk og sosial kontakt! Brekke har funnet et flott
sted for å arrangere sjakkfestivaler. Det ble nok en gang et vellykket
arrangement i regi av dyktige og kunnskapsrike Øystein Brekke!

6 kommentarer
    1. Ja, det var flotte spilleforhold på Fagernes. Jeg tror nok flere enn meg håper det blir en tradisjon med lag-NM der. Levelige priser på hotellet var det også. Så alt i alt fantes det ingenting å klage over, i hvert fall ikke i mine øyne. Jeg får ellers ta en grundig gjennomgang av pariet vårt også. Den sterkeste spilleren vant denne gangen (noe som slettes ikke er uvanlig i og for seg!), men for en pudding som meg så er det uansett ingen skam å tape mot en med drøye 600 ratingpoeng mer. Men det var et veldig interessant parti, og vi så jo at jeg absolutt kunne gjort det enda mer spennende med Sd4 i stedet for Sxe5 som jeg spilte underveis. Som man sier….there is always a next time! 🙂

    2. Hei Ole Morten!
      Trivelig å ha deg på plass på kommentatorfeltet.Kikket raskt på partiet i kveld. Det
      var flere stillinger der mine vurderinger ikke stemte med Fritz. Mye å lære ennå.
      Et veldig tøft parti som svingte. Etter Fritz mening står du flere steder bedre, men
      ikke noe mer enn 0.5-0.6.Virker som c5 kunne testes etter Sd4. Skal sjekke det
      nærmere. Fritz mente den stillingen var i balanse hvis ikke jeg husker feil.
      Håper Øystein sikrer seg opsjon på turneringen. Fagernes hadde utmerkede
      fasiliter.Gode priser viktig.

    3. Hoved-PCen min har tatt kvelden, og jobb-laptopen har jeg ikke noe sjakkprogram på (inntil videre…), så jeg får analysere på gamlemåten med brett og brikker. Det er jo ingenting man lærer mer av enn å analysere partier man har tapt mot bedre motstandere. c5 høres ut som et fornuftig svar på Sd4 og det skal sjekkes nøye. Uansett takk for et spennende og lærerikt parti!

    4. Hei Joachim!
      Takk for sist, veldig hyggelig å hilse på deg igjen! Flott og velskrevet blogg du har og gratulerer til deg og Mosselaget med meget bra innsats i helgen!

    5. Hei Ragnar!
      Takk for hyggelige ord. Veldig trivelig å treffe deg og Kristian igjen også! Det var
      hyggelig for deg, Kristian og sjakkentusiastene i Kristiansund at det ble
      NM-tittel og europacup. Et veldig godt arbeid bærer frukter. Skal følge
      dere nøye i tiden fremover og noen og enhver skal nok få tøff kamp
      mot Kristiansund også i eliteserien i år.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg