God avslutning i Rethymnon

IM Petter Haugli avsluttet turneringen på Kreta med to seire og ble beste
nordmann med 6 poeng og en 32.plass.

Gunnar leverte en turnering litt under forventet ratingmessig. Han var ursterk
med hvit og fikk 4 av 4! Men med svartrepertoaret har Gunnar en jobb å gjøre.
Det skal bli spennende å følge Gunnar med et godt svartrepertoar. Da skal
noen og enhver passe seg!

Trond Romsdal var ikke fornøyd med turneringen. Han ergret seg over
å ha latt remisen slippe mot en GM. Samtidig slet Trond tyngre enn før
mot de unge og underratede grekerne.

Pål Røyset hadde en turnering omtrent som forventet og ble nest beste
nordmann med 5,5 poeng. Pål stod for den beste prestasjonen av de norske
med seieren mot IM Denis Rombaldoni i et flott parti.

Sveitiske Herbert Bornand ble en god venn under turneringen. Han bodde
på samme hotell som flere av oss, Ideon, og vi hadde flere hyggelige samtaler
med ham. Herbert som har vært mye rundt omkring i verden hadde også spilt
lagsjakk på samme lag som selveste Korchnoi i Zürich. En verdensmann som
hadde pensjonert seg og bodde på øya Kythira med sin kone. En meget hyggelig
herremann som det skal bli trivelig å treffe igjen neste år!

Undertegnede i kamp med overraskelsesmannen Yuri Eijk fra Nederland
som slo Romsdal og en FM på veien til sine 5,5 poeng. Jeg presset ham
steinhardt som hvit i MacCutcheon, men etter 94 trekk måtte jeg gi opp
vinstforsøkene.

Det ble altså en severdig turnering med mye sjakk,bading,restaurantliv.
I starten av oppholdet slet jeg litt med et dårlig hotell der servicen ikke var
all verden. Kaldt vann i dusjen, maur på rommet, bråkete nabo om natta gjorde at
jeg ville bytte rom.Hotellet nektet meg nytt rom da jeg ville ha
ro om nettene, og pengene for resten av de bestilte nettene fikk jeg heller ikke tilbake
da jeg byttet hotell til Ideon.

Hotel Casa Vitae ble en gedigen nedtur. Jeg vil advare mot dette hotellet
som utmerket seg negativt med dårlig service og bråkete naboer.

Hotel Ideon utmerket seg med flott kundeservice, hyggelige priser
og et svømmebasseng som gav gode opplevelser. Og i motsetning til
Casa Vitae kunne man faktisk sove uforstyrret om natta!

Trond koste seg ved swimmingpoolen. Han slikket sol her flere timer hver
dag.

Det deilige badevannet innbød til mange dukkerter noe de fleste visste
å benytte seg av!

Jeg poster straks en videosnutt der vi og får et gjensyn med eksverdens-
mester Boris Spasskij som var arrangørens æresgjest under turneringen.
Det blir garantert tur neste år også. Da blir det kanskje en dobbel med to
turneringer. Rethymnon og turneringen i Paleohora. Dit dro veldig mange av
turneringens deltagere med buss i dag. Den turneringen starter i morgen.

http://www.chess-results.com/tnr36082.aspx?art=1&rd=9&lan=1&flag=30&m=-1&wi=1000

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg