Sjakk-VM:Ny remis

Andre VM-parti endte remis, men Caruana var nærmest
Også det andre partiet i sjakk-VM endte remis.
Denne gang var det utfordrer GM Fabiano Caruana
som kom med overraskelsen. I en avslått dronning-
gambit vartet han opp med nyheten 10.-Td8!?.
Magnus spilte ikke det skarpeste svaret 11.Sd2,
men gikk for 11.Le2. Caruana fikk initiativiet og
presset en lang stund i dette partiet. Likevel endte
tårnsluttspillet der utfordrer Caruana hadde en bonde
over med remis ved trekkgjentakelse etter 49 trekk.
En solid opptur for Caruana. Magnus fikk noe å
tenke på. Jeg ville anbefale ham å gå over til 1.e4
i det neste hvitpartiet, da jeg tror han kan unngå
overraskelser der og kunne styre spillet slik han ønsker.
Det står nå 1-1.Les runderapport hos ChessBase.
Sjekk Daniel Kings videoer fra runde 1 og runde 2.
Søndag er det hviledag. Følg 3.VM-parti med Caruana
bak de hvite brikkene fra kl.16 mandag hos ChessBomb
og Chess24.
Foto:WorldChess
 

1 kommentar
    1. Hei du har ein blogg som inspirerer meg til å se på du har ein verdens fineste blogg du er eit talent og du jeg håper at jeg kan følge deg på din vei la meg hjerne følge meg❤️ Du er eit godt eksempel på eit godt samfunn Følg hjerne meg❤️ På blogg ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg