Italiensk seier i Oslo


IM Tor Fredrik Kaasen (t.v.) spilte en ganske rask remis i 1.bordsopp-
gjøret mot GM Oleg Korneev da Oslo Chess Festival ble avsluttet
søndag.Begge disse spillerne oppnådde 7,5 poeng og oppnådde
delt seier. Men den italienske GM Andrea Stella hadde best kvalitet
og kunne kåres til turneringsvinner.


FM Daniel Nordquelle (t.h.) avsluttet turneringen med seier mot
det indiske talentet Siddhart Jagadeesh og fikk 6,5 poeng. Dessverre
var det noen kvalitetspoeng bak kadettnorgesmester Sondre Lillestøl
Melaa som tok med seg ratingprisen på 5000 kroner for gruppen under
2250.Daniel tok likevel med seg snaue 20 elopoeng og viste en del
gode takter. Blant annet fikk han vist muskler som hvit i King`s Indian
attack der han tok ned talentet Gunnar Brandshaug Dale – i likhet
med undertegnede. 


Undertegnede avsluttet med tap mot den italienske IM Pier Luigi
Basso. Jeg kom godt ut som svart i  Schara Hennig gambit, men
da jeg spilte for svakt utover i midtspillet vant IMen relativt greit.
Uansett har det vært en plussturnering for meg. Kanskje kunne det
blitt enda mer dersom ikke Korneev hadde klagd. Konsentrasjonen
ble litt redusert i det påfølgende partiet mot GM Alexander Cherniaev
som også bidro til dette med å forfølge undertegnede på do. Jeg vet at jeg
har kapasitet til å slå sterke tittelholdere på en god dag, men for å
kunne gjennomføre i samme stil må man ha gli og unngå belastende
episoder som det var når jeg ble forfulgt på do. Nå er det bare å
nullstille foran helgens Finn Chess International i Harstad. Kanskje
kan man ta med seg en skalp eller to der også….
Fotos:Kinga Eross/Joachim Solberg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg