Seier i Bodø GP


Undertegnede (Joachim Solberg) gikk helt til topps i helgens
Bodø GP. Jeg fikk til en fin avslutning med seire mot Kjell Ole
Kristensen og Per Fredrik Holand. Dermed kunne jeg gå i mål med
4 av 5. FM Dag Madsen vant et svært spennende parti med svart
mot Mads Vestby-Ellingsen og fikk også 4 poeng, men hadde dårligere
kvalitet enn meg. Mads ofret offiser og fikk etter hvert tårn og flere
farlige fribønder, men begge fikk svært lite tid. Da fikk Dag inn en
kontring som avgjorde partiet til hans fordel. Andreas G.Tryggestad
knep 3.plassen etter remis i sluttrunden. Han utkjempet en frisk
duell med Kjell Ole Kristensen i benkø-gambit. Lenge så det ut som
Andreas skulle avgjøre med en farlig fribonde i a-linja.Men Kjell
Ole spilte godt og kom tilbake i partiet. Da trodde jeg en periode
at Kjell Ole skulle vinne. Enden på visa ble at Kjell Ole fikk satt opp
en festning med tårn og løper mot damen til Andreas. Da ble de to
raskt enige om remis.
I B-klassen gikk unge og lovende Mathias Lind Schouten fra Tromsø
til topps med 4,5 poeng. Han hadde bedre kvalitet enn toer Kristian
Røilid fra Mosjøen.Trond Kristensen, også fra Mosjøen, tok den
siste pengepremien med sine 3,5 poeng. Han hadde bedre kvalitet
enn Linnea Garberg Tryggestad. Nok en gang leverte Bodø Sjakklag
en flott turnering. Jeg liker konseptet med 5 langpartier. Da er man sikret
lange partier fredag. Det er litt av sjarmen med GP-turneringer. Jeg håper
Bodø fortsetter med dette konseptet og ikke lar seg friste til å blande
langsjakk og hurtigsjakk.Turneringsleder Kjetil Vollan opplyste om at
det nok blir turnering også neste år, men om det blir i november var
litt i det blå. Personlig synes jeg november er et fint tidspunkt å komme
til Bodø, men jeg vil nok uansett vurdere tur til Nordlandsbyen om det også
blir et annet tidspunkt. Jeg tror de 30 deltagerne i årets turnering hadde
et fint sjakklig og sosialt utbytte av denne turneringen.Les mer hos Bodø SL.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg