Sven ute med ny bloggpost


Sven W.Nilssen er ute med en ny bloggpost.”Pass deg for kongegambit
er navnet på artikkelen. Der kommer Sven med både gode betraktninger
og fine analyser til partiet Spasskij-Bronstein. I en diskusjon kom
undertegnede til å gi noen velmente språklige råd, da det hadde sneket
seg inn en del basic-feil i spalten, som: Ser du gambit-muligheten på
skuldra de (di er rett)? “Må treffe Magnus med en knyttet nevne” (neve).
Men ærlige og velmente råd for å hjelpe en sjakkvenn (?) er tydeligvis
ikke ønskelig, for mine innlegg ble uforståelig nok slettet.
 

5 kommentarer
    1. Hei!
      Første gangen jeg er på bloggen din. Ble litt nysgjerrig etter å ha lest dialogen mellom deg og Sjakkfantomet i ettermiddag. Nå blander jeg meg likevel litt, for siste del av kommentaren i “Sven ute med ny bloggpost” bidrar vel ikke akkurat til å styrke vennskapet?
      Er det godt norsk å skrive “var sneket seg inn”? Det heter vel “hadde sneket seg inn”? Nevner det kun fordi du på Sven sin blogg uttalte at en ikke finner slurvefeil på bloggen din.
      Med vennlig hilsen
      Hans-Henrik Brix

    2. Hans-Henrik! Velkommen skal du være. Sent, men godt. DItt språklige innspill mottaes med tak. Ser forresten at du hadde en mangel i ditt blogginnlegg hos Sven kl.18.12. Du hadde glemt ordet ta.Du trenger for øvrig ikke bekymre deg om vennskapet mellom meg og Sven. Det er alltid to sider av en sak også denne!

    3. Takk for hyggelige velkomstord!
      Du har helt rett i at jeg glemte ordet “ta” i ovennevnte innlegg.

    4. Jeg håper dette innlegget blir slettet Joachim. Ikke fordi du omtaler meg i negative ordelag – men fordi det ikke kler deg å handle så smålig. Takk skriver forresten med to K’er på norsk og ting “mottas”. selv om vi sier mottaes. Norsk er ikke lett 🙂

    5. Dette innlegget blir nok ikke slettet.Ellers takk for språklige innspill, Sven.
      Du la for så vidt opp til dette selv med tøvete sensur av mine velmente språkkorrigeringer.
      Det kler deg slett ikke.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg