Oslo: Seier mot OSS


Øyvind Bentsen (t.h.) og Stein Sollid spilte noen trekk i italiensk før
de tok remis på 3.bord av Østlandsseriekampen OSS 2-Sarpsborg.
Ved siden ser vi Shemsi Rukovci.


Shemsi Rukovci (t.v.) var også i veldig fredelig sjakkhumør. En rask
remis i dag mot Viggo Guddahl. Så fikk man tid til å se på VM i
skiskyting i naborommet i Bogstadveien.


FM Øivind Johansen (t.h.) tok vår første seier i dagens kamp da
han beseiret FM Ward Al-Tarbosh. Syriske Al-Tarbosh spilte like
lynraskt som han pleier. I dag ble det for overfladisk og Øivind snappet
med seg et par bønder og vant etter 1,5 timers spill.


Martin Østtveit (t.h.) fikk raskt et par bønder i åpningen mot Bård
Fjellengen, men måtte jobbe noen timer før seieren var i boks.
Dermed stod det 2-2.

På 1.bord ble det en lang batalje mellom meg og FM Daniel J.Kovachev.
Daniel fikk som så ofte før tidsnød og misset en vinst. Etter første
tidskontroll satt jeg igjen med en stilling med offiser for to bønder og
noen tunge offiserer. Etter avbytter av dame og et par tårnpar vant
jeg etter cirka 4,5 timers spill dette partiet og vi vant lagkampen 3-2.
Mye tyder likevel på at det blir 2.divisjon neste år, men vi får se
når tabellen er klar.
 

2 kommentarer
    1. Jeg tror du hadde let vinst.
      I stedet for L x c3 du kunde spilt T d5 angripe Dam på a5,og etter det du kunde ….Lxc7+. …Txd5
      M v h Shemsi

    2. Jeg så på det, Shemsi. Du har rett. Jeg hadde flere vinstveier som nok var lettere. Litt sliten etter noen timers spill, så valgte litt for safe løsninger:).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg