Halden: Frank Oddvar innledet med seier

Frank Oddvar Johansen innledet Halden SKs vårturnering med seier.
Peter Jacob Motzfeldt måtte bite i det sure eplet i kveld. Også ratingfavoritt
Ragnar Knudsen vant sitt parti. Her var det Endre Endresen som måtte
i dørken. Så gjenstår det å se om Ragnar fullfører denne turneringen.
Rundens overraskelse stod yngstebror Bjørnar Knudsen for. Han tok skalpen
til klubbmester Helge Rangøy. Sigmund Lunde tok en oppskriftsmessig
seier mot Lasse Øberg.
http://tournamentservice.com/standings.aspx?TID=VarturneringenHalden2014-HaldenSjakklubb
https://www.facebook.com/haldensjakklubb

8 kommentarer
    1. Det var gøy å spille litt igjen, men ellers har jeg endel å gjøre med en barne- og ungdomsgruppe på onsdagskveldene. Så jeg har egentlig et halvt års pause fra turneringssjakk. Bjørnar kontret og kombinerte fint mot (og med litt hjelp fra) Helge i en ganske presset defensiv stilling.

    2. Ja, vi får følge spent med på fortsettelsen, Ragnar! Regner med at du får frem noen nye talenter.

    3. Det hadde vært fint om du brukte bildetekst under de forskjellige bildene, da de virker ganske tilfeldige for de som ikke kjenner til personene. Referere til personer (f.eks. “Frank Oddvar, lengst til høyre i bildet, vant første match”)
      Hvis du ikke kjenner personene selv kan det være mulig å skrive “Bilde fra 1. runde av turneringen” kanskje? Det gjør innleggene mye bedre og interessante da leser får et ansikt å feste til det som leses. På en annen side spørs det jo hvor mye tid du legger i bloggen og dine intensjoner for den.

    4. Hvem er det som ikke kjenner Frank Oddvar? Hvor kan vedkommende ha vært de siste 30 år? I tillegg tør ikke vedkommende å signe under fullt navn.Latterlig.

    5. Enig med deg, Kåre. Sjakkfan får kritisere under fullt navn.Eller lage en egen blogg som er MYE bedre enn Solbergs.

    6. Bildetekstene skulle vel være gode nok, Sjakkfan. Legger man godviljen til skulle det ikke være noe stort problem å følge nyhetssakene her.Innleggene her er sikkert gode nok for de fleste her.Jeg får jevnlig tilbakemeldinger fra sjakkvenner i inn-og utland som er godt fornøyd med kvaliteten. Jeg har jobbet som journalist i en årrekke i lokalpressen i Østfold og skulle vel ha den nødvendige kompetanse til å drive denne bloggen.

    7. Jeg tviler ikke et sekund på at du har høy kompetanse som journalist og sjakkspiller. Jeg kjenner ikke til Frank Oddvar, nei, og jeg har ikke levd i 30 år enda, dessverre.
      Nå har jeg lagt godviljen til i en god stund og har likevel problemer med å forstå bildene og hvem de ulike personene er på de. Kanskje jeg ikke er den eneste?
      Kvaliteten er jeg fornøyd med, men jeg prøvde bare å komme med et forslag så kvaliteten kanskje ble enda høyere? Jeg blir møtt med motstand fra ikke bare artikkelforfatter, men også to andre. Det gir ikke akkurat et bilde til andre som vil kommentere at det er greit å være uenig med bloggen og dets innhold, men heller at “sånn skal det være og sånn er det”. Hvorfor skal folk gidde å kommentere når de blir møtt med sånt?
      Det faktum at jeg er anonym tar ikke vekk poenget mitt i det hele tatt, men at folk velger å fokusere på det enn å faktisk gi motargumenter mot mitt poeng viser jo bare hvor lite greit det er å være uenig.
      Uansett var jo kritikken min harmløs og heller ment som et forslag. Jeg la jo til og med til at det spørs hva intensjonen din var for bloggen. Jeg skjønner ikke hvorfor både du og andre går i en så forsvarsposisjon som dere gjør. Hvorfor ikke bare si “Takk for forslaget” og ta det du vil av det til ettertanke?
      Er ikke akkurat merkelig at sjakk ikke er så populært i Norge når en blir møtt med sånne kommentarer.

    8. Hvis du følger de siste dagers blogginnlegg vil du se at det er henvisninger til personene på bildet. Mange av disse bildene har jeg brukt mange ganger før. Det er slik at de fleste leserne av denne bloggen har sett bildene før og vil synes det er litt kjedelig og unødvendig med omstendelige bildehenvisninger. Derfor denne mellomløsningen.Kritikk bør ellers fremføres i fullt navn. Det er den mest renhårige metode, da vet man hvor man har hverandre og hvem man snakker med, Sjakkfan.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg