FIDEs World Cup innledes i dag

Hikaru Nakamura
GM Hikaru Nakamura stiller til start i
FIDes World Cup i Tromsø. I 1.runde
møter han WGM Deysi Cori. Jeg tipper
det er et overkommelig hinder. Naka
blir min turneringsfavoritt. Han har tatt
solide steg det siste året. Han er god
i alle faser av spillet, noe som er viktig
i slike utslagningsturneringer.Jeg tipper
på en finale der Nakamura slår GM Ian
Nepo.Nepo er også en meget sterk spiller
som kanskje ikke har hatt toppformen inne
i den siste tiden. De to tar de to plassene
til neste års kandidatturnering. Jeg tror
Aronian og Kramnik som allerede er
forhåndskvalifiserte til neste års kandidat-
turnering grunnet høy rating,vil ha trøbbel
med å mobilisere fullt ut da det liksom ikke
betyr så mye for de to.De må dog delta
her for å få plass i kandidatturneringen.Jeg tror
det blir tøft for de norske å komme
videre. Hammer møter Movsesian, Agdestein
møter Bacrot, Leffi møter Leko, Ringdal Hansen
møter Ponomariov. Skulle noen av nordmennene
gå videre, vil det være en oddsbombe. Jeg tror
Agdestein har best sjanser. Han viste forrykende
form i Spania nylig. Følg 1.runde fra Scandic hotell
i dag kl.15 på hjemmesiden til arrangøren,ChessBomb
eller hos ChessDom (analyser). Hver runde spilles
med to partier og deretter stikkamp i hurtig-og lynsjakk.
FInalen spilles dog over fire partier.
http://www.chessworldcup2013.com/
http://chessbomb.com/site/
http://www.chessdom.com/chess-world-cup-2013-live/
Foto:Wikpedia

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg