Hard fight i gaar

Fredagens 5.runde ble meget interessant. Jeg hadde et langt parti som hvit i MacCutcheon. Jeg fikk en kvalitet etter
rimelig bra aapningsspill, men min motstander fikk satt opp en festning og selv om jeg provde i 94 trekk, var det
ingen vei utenom remisen. Men jeg er rimelig godt fornoyd likevel.Det er mer punch i hvitserven enn det har vaert
paa lang tid. Poengene vil komme, det er jeg trygg paa.

Trond og Paal vant greit og har 3 av 5, samme som meg.Petter tapte et langt sluttspill mot en ungarsk IM.
Gunnar kjempet som en love mot en britisk FM, men tapte dessverre. Gunnar viser veldig godt spill her nede
og hadde absolutt fortjent flere poeng. Han kommer nok sterkt igjen i dag.  Denne turneringen er
utmerket oppladning for Gunnar som reiser til Politiken om et par uker.Petter har 3 poeng og Gunnar 2,5.

Ellers er eksverdensmester Boris Spasskij paa plass her. I gaar satt han paa en utekafe med et sjakkbrett
og brikker!

Vaeret er fortsatt bra her paa Kreta, saa det blir nok en rolig dag med soling, bading og en middag ved
3-tiden. Runden starter kl.17.30. Resultater kan sjekkes paa linken under.
http://www.chess-results.com/tnr36082.aspx?lan=1

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg